30 August 2010

MUFOR lagi

24 Ogos 2010

jam 6.30 pagi

walaupun suhu badan sudah mula normal...
tetapi hidung ku masih lagi bermain kejar dengan hingus. tekanan dalam telinga belum pulih sepenuhnya.

jam 7.30 pagi
dalam kata nak ponteng kelas. aku terpaksa main kejar atas jalan raya. kenapa? terlupa ada makmal ganti daaaa. aku sampai makmal, ok je. kelajuan rakyat Malaysia.

jam 9.19 pagi
kisahnya bermula apabila tiba di jalan utama di Kuala Selangor, aku ternampak kemalangan. hem, orangnya tak tau apa cerita. yang pasti motornya sudah boleh buat tukun tiruan.


(kualiti gambar hampeh..jarak penglihatan terbatas. lampu isyarat sudah bertukar hijau. tangan kiri pegang stereng. tangan kanan pegang telefon.. pasal nak ambil gambar).. jalan sebelah penuh dengan kereta dan motor yang berhenti. orang penuh dok berdiri dan sibuk dok tengok bomba bekerja. aku tetiba rasa macam encik ondscene lak. tapi aku rasa bersyukur... kerana masa kejadian berlaku, aku tiada di tempat kejadian... kalau tak mesti terasa ngerinya.

25 Ogos 2010

kan aku sudah kata....
masih lagi terasa bau kedai. sudah tambah perkataan baru. papan tanda tepi jalan pun dah banyak. meh la singgah sini ye...join pertandingan itu.

(macam semalam juga. tangan kiri pegang stereng. tangan kanan sibuk nak ambil gambar..errrr jangan ikut perangai buruk nih)

10 comments:

zaujahafis said...

haiya..kene hati2 tu..awek cun..bagus dah sihat,...tanda Allah sayang

misyamissyou said...

bahaye tu..sblh tgh pgg fon..

It's Me said...

sama habit ngan akak ni....suka snap gambar masa dalam kereta...tapi masa tidak memandulah.....huehuehue

don't snap and drive...!!!

+akufobia+ said...

ada apa kat galeri tu?

nosembilanbelas said...

@zaujahafis terima kasih. memang tanda ingatan tue.... ada makna tersirat

nosembilanbelas said...

@misyamissyou itu pasal la dah kata jangan ikut.(hehehehehe tapi terbuat jugak)

nosembilanbelas said...

@It's me nak buat cam mana tak ada partner nak tolong amek gambar. partner akak kerja

nosembilanbelas said...

@+akufobia+ tak singgah lagi kat galeri tue..sibuk kejar masa nak balik rumah.. gie la singgah nanti tau apa ada dalamnya

Ezao' Edogawa said...

dah sehat ke?
haha. bahaya sungguh memandu satu tangan ni. ;)

nosembilanbelas said...

@ezao' edogawa dengan kurniaan-Nya. jarang sgt buat. tapi hari tue..tergerak hati nak buat.tapi memang bahaya

Related Posts with Thumbnails