11 November 2013

Cerita pasal PBS

Status saya pada hari ini masih berkisar pada PBS. Sahabat saya di sini ramai cikgu. Jangan marah. Baca dengan minda yang terbuka.

Masih ingat akan cerita perihal seorang ibu yang kata saya pembangkang gara gara saya terangkan pasal minyak naik RM0.20? Ingatkan? Rupanya jodoh saya panjang dengan ibu tersebut. Dia duduk di sebelah saya tadi. Bestkan? Dia mungkin lupa saya tapi saya masih ingat. Seolah olah baru semalam kejadian minyak itu. Dia pun membuka bicara mahu berbual. Alamak...takut...

" Kerja ke?"

Saya jawab tak. Saya surirumah.

" Anak tahun berapa?" semakin hebat dia bertanya.

" 4 "

" Ohhh....tak ada PBS lagi." Saya senyum je.

" Tapi anak saya tingkatan 1 dah PBS." Jawab saya.

" Macamana dia kat sekolah?"

" Biasa je," Jawab saya lagi.

" Ni le ye. Sistem pelajaran tak macam dulu. Susah nak pantau anak kita. Pandai ke tidak kita tak tahu."

Lalu saya biarkan dia bercakap mengenai PBS. Menurutnya banyak buruk dari baik. Akhirnya saya bersuara...

" Puan, ini sistem kerajaan kita yang buat. Kerajaan yang kita pilih. Baik buruk kita kena terima. Puan ni penyokong pembangkang ke?"

Dia tersentak sedikit. Dan saya pun bangun dan mencari tempat di belakang. Saya rasa menyesal juga. Tapi apa nak buat....Terlajakkkkkkk.


*wani - ya ampun kak... sy share x gtaw (tapi kredit tu masih ada taw :))
yg gedik2 nak share psl, masih lg terbayang diingatan cite pasal akak tu..naik dua posen je.. pastu dok rasa nak gelak2 tahap kung kang nyer. ngalir air mata. harap2, pasni makcik tu ingat le akak... lau x, kompom kuar lagi cite psl dia. hahahaha

No comments:

Related Posts with Thumbnails