17 September 2010

Jalan Muadzam Shah

10 September 2010

5.30 petang
Tayar kereta encik suami sudah mula bergolek. vrooom3. masa untuk ke kelantan pulak...
akok...here i come...
encik suami memandu ikut jalan yang selalu aku baca di suratkhabar...mengerikan bila difikirkan semula. tapi pendamkan sahaja perasaan ngeri itu.

ini pesanan adik ipar ku.
lalu ikut jalan ini. habis jalan yang ini akan ada papan tanda nak ke kelantan.


apa-apa hal. telefon!
duit banyak..beli GPS.

5 minit..
 sudah sampai di Negeri Sembilan. dekat betul.(pasal lalu ikut Mantai)

simpang yang ada papan tanda 

 
simpang yang ada papan tanda 2 


Belum jam 7 malam.
sudah sampai di stesen minyak Shell Muadzam Shah.


Belum jam 9 malam.
sampai di stesen minyak petronas Jakar.
hampeh betul. aku baru perasaan LPT belum di habiskan ke Kuala Terengganu. Janji manis betul!

Jam 1.30 pagi
sampai di Jalan Wakaf Che Yeh..happening betul!
siap ada bunga api. kereta, motor penuh tepi jalan..orang jangan cerita la. ini mesti main kereta raya!. (bahasa biasa, race kereta)
belum di kira orang yang tengah makan-makan dan Tikus-tikus yang gemuk di kiri dan kanan jalan.(hahahahha jangan marah.. cik TI lalu bawah maxi aku. nasib baik, mee goreng basah kukuh dalam genggaman. bukan seekor... tapi berekor-ekor banyaknya.
hemmmm kesian Nik Aziz.

p/s -
  1. nak pergi jeti Tanjung Gemok pun dekat. ini sudah cantik...boleh pergi Tioman. 
  2. Jalan Muadzam Shah... memang lurus. sepatutnya tak boleh nak berlaku kemalangan. (paksu kata, kekadang boleh kemalangan sorang-sorang. terlanggar kera la..gajah la...hah! nasib baik aku tak jumpa) 
  3. aku lalu pekan dan bandar kuala terengganu. siap lalu rantau petronas (masih nama ini lagi ke?). tapi sayang gambar tak cantik..kamera henpon dan encik suami tak mahu berhenti..siap cakap ADA SIGNBOARD KATA TAK BOLEH AMEK GAMBAR.

6 comments:

GaDis CoMeL said...

sapa lukis map tu?

makdara TERDIVA said...

uit! betul ke ade signboard tulis mcm tu??? tak pernah jumpa lg..hehe

Ezao' Edogawa said...

best nya jln jauh2.....!
kelantan tanah tumpah darahku ... hehehh .. akok mmg sedap ehh. rugi mung tak makee' huhu

nosembilanbelas said...

@Gadis comel adik ipar yang bagi arahan tueeee..

nosembilanbelas said...

@MDT ntah la..dah encik suami baca..ikut je la..pelik gak..pasal dia boleh nampak malam buta

nosembilanbelas said...

@Ezao' Edogawa akak terlepas akok sedap di jeli..kedai kak ta..cuti lama sangat huhuhuhu.rugi besar tul

Related Posts with Thumbnails