09 April 2014

Beg Tangan Mahal?

Meh nak share skit memandangkan lawatan ke outlet untuk.handbag lg maximum 2 minggu. Sbb saya kasik.installment kan byk ckp tq su dpt le.merasa beg mahal2 pd yg selama ni x mampu beli . Memandangkan nak spend riban2 saya bgtau erk pro and cons. Tepuk dada tanya diri sendiri..ni.berkaitan material...

1) prada... nylon ok.. leather pun ok psl tahan lasak.. leather prada mmg keras. Tp berat ye bila korang isik barang. Tp leather die bkn jenis senang guris ke calar. Tuh bagusnya.. nylon plak murah. Tp bile kotor ke senang lap. Nylon prada mmg cantik. Cons die. Jgn terkejut if prada dlm.beg korang tulis made in china. Tu yg geram skit.

2) burberry. So far material leather die pun ok tp amek yg haymarket psl made in italy. But fews yg mcm pvc erk material die made in china

3) furla. Furla mcm byk colour baruu2 lawa. Tp furla leather die x setebal prada ye. Tp leathrr furla pun bkn jenis senang guris.. fully made in italy juga

4) anya hindmarch. Leather anya variety so susah nak komen.. all also made in italy

5) mk.. leather mk cun lembut tp mk ni or coach kalau korang nak.beli.. carik lah dr seller us.. sbb die jual murah..

6) tods.. beg g line tuh plastic kan. Material die kalau apa2 senang le lap. Lawa. Tp bad point nanti mcm keromot je. leather tods juga adalah jenis leather yg manja. Mcm lembut. So sapa rasa jenis x pandai jaga sila jgn amek erk. All also made in italy

7) gucci.. all made in italy. Leather lasak. Leather x seberat prada. Kalau plastic senang juga nak menten nak lap ke apa. Gucci ni kena hati2 sbb ada trimming x halal so saya perlukan sedikit masa nak tgk tp so far yg saya jual in sha allah.. kanvas gucci pun lasak tp kalau korang amek cerah2 tuh saya pun x tau mcm mana nak lap. 

8) chloe. Purse murah2 chloe bawah 1k..leather yg senang guris juga.

9) ferragamo.. pun ok tp jenis yg saffiano lether le..
Semua ni kena pandai tgk. Org kata alang2 kan .. so pilihlah ikut budget dan citarasa anda. Sebagai tukang beli saya dah rasa pegang belek semua handbag

Next aim saya nak tgk kasut tory burch plak.. ada spa2 minat fendi pun buleh inform

No comments:

Related Posts with Thumbnails