24 January 2014

Jom Simpan Emas

YAHUDI dok pulun menyimpan emas, sebab yahudi yang mencipta wang kertas ini, nak bagi orang taksub menyimpan kertas yang tak bernilai.

Ketika zaman Nabi SAW sehinggalah ke khulafa Ar-Rasyidin dulu menggunakan emas sebagai matawang.

Sebenarnya emas ini tidak pernah naik harga walau sekalipun, cuma penipuan yahudi yang telah berjaya menjajah minda kita, "mendidik" kita dengan menggunakan kertas sebagai wang dan menjadikan emas itu kelihatan seperti ada kenaikan harga.

Ini dibuktikan dengan kambing yang Rasulullah SAW beli pada 1434 tahun dahulu masih tetap berharga 1 dinar hingga kini dan hingga ke hari kiamat.

Dalam al-quran juga ada disebut tentang zakat emas, adakah zakat itu akan memiskinkan umat Islam?Kenapa takut sangat nak bayar Zakat? TAX boleh pulak?

Dalam al-quran di sebut tentang emas dan perak, Allah tak pernah sebut wang kertas, ciptaan Allah ke, ciptaan manusia yang lebih kekal lama?

Kerana Rasulullah S.A.W juga telah bersabda yang bermaksud: "akan tiba suatu zaman, tiada yang lebih berharga kecuali emas dan perak" Menurut syeikh Nuruddin, walaupun hadis ini dhoif, tapi hadis ini bukan terlalu lemah, jadi boleh di amalkan.

Untuk penghuni Syurga Allah tak bagi wang kertas, Allah bagi emas sebagai perhiasan, SUBHANALLAH

sumber: Mohd Faizal

*wani - nak belajar simpan emas? meh tanya aq...muu nak byk gram atau byk duit?

No comments:

Related Posts with Thumbnails