05 January 2012

Kunci rumah

Sebuah cerita benar dan telah ditambah perisa :-)

Kecanggihan sms

Adik: abang kat mana ni?
Abang: ada kat sini je.
Adik: kat umah ke?
Abang: kat kedai lampu
Adik: lepas basuh kereta nak jumpa abang
Abang: ok

Di kedai
Dalam isteri abang sibuk memilih lampu dapur, adik yang sudah sampai di kedai lampu sibuk bercerita dengan abang.

Adik: dah lama aq minta kunci rumah kuarters tapi tak dapat jugak
AbAng: kau isi borang tak? Rumah kawan aq tu, dapat tak?
Adik: dah lama aq hantar.aq tengok banyak je rumah kosong.diorang tak mahu kasi rumah member abang tu.
Abang: aq kol jap kawan aq

Abang segera mendail telefon kawannya dengan intonasi dan diAlek dalam bahasa kelantan.

Abang: aq dah kol.tengok la apa dia boleh tolong nanti
Adik: tak kan lah kunci rumah pun nak pakai kabel kot
Abang: kita cuba je la
Adik: hari tu ayah dah suruh anak pak long tolong hal ni.tapi tak adA apa-apa pun.
Abang: jangan harap bantuan orang. Belajar buat sendiri

*wani - ek eleh kunci umah kuaters pun nak kena pakai kabel ke?hok alo lahhh

Dengan Penuh Kasih Sayang

2 comments:

Ali Power said...

ha? kunci? xfhm.

nosembilanbelas said...

kunci umah kuarters. byk sgt karenah birokrasi. sian adik ipar.

Related Posts with Thumbnails