11 April 2011

Mencantikkan Muka

MUKA KASAR & BERBINTIK2 HITAM...

Tips 1

* Cari buah mentimum, diparut dan diperah lalu diambil airnya. Gunakannya untuk mencuci muka anda sewaktu hendak tidur. Boleh juga tempel atau tampalkan hampas mentimum itu ke wajah anda. Pada sebelah petangnya, mandi dengan air suam dan cuci muka anda berkali-kali dengan air suam.

Tips 2

*Ambil sehelai daun nangka yang agak tua dan lumatkan. Campur dengan sedikit air dan sapukan pada keseluruhan muka yang telah dicuci dengan pencuci muka terlebih dahulu. Setelah kering, bilas dengan air suam. 

MEMBUANG TAHI LALAT HIDUP...

* Ambil getah daun kemboja, bubuh pada tempat tersebut dan tampalkan dengan kapas.Buatlah sedemikian sehingga hilang.Begitu juga dengan caranya membuang ketaut kulit dan mengubat tapak kaki yang pecah-pecah. 

MENGHILANGKAN KESAN JERAWAT..

* Basuh muka dengan air kelapa muda.Biarkan air itu di muka selama-lamanya 1 jam dan biar ia kering sendiri tanpa dilap.Kemudian cucilah dengan air sejuk.

HILANGKAN KEDUT DIWAJAH

* Dapat sebatang lobak merah, satu sudu besar tepung jagung dan sebiji kuning telur. Parut lobak satukan bersama tepung jagung dan kuning telur. Gaul hingga mesra dan sapukan pada keseluruhan wajah dan leher sebagai masker. Biarkan sehingga kering anggarn selama 20 minit. Kemudian bilas bersih dengan air suam. Amalkan selalu, insyaAllah berkesan.

Insya'allah....



* wani - aku kan perempuan. tq cik Lowbudgetonline Shop*

No comments:

Related Posts with Thumbnails