17 January 2011

Kapal Ikan

(sumber: pamil-visions.net) 

 Hari ini aku belajar sesuatu yang tak pernah aku tahu sepanjang aku hidup di bumi Allah ini. Terdapat kapal yang boleh memuatkan 500 hingga 1000 pekerja dalam satu-satu masa. Semua kelengkapan untuk menangkap, memproses; untuk menjadi fillet atau mengetin, menyejukbeku dan menyimpan kesemua tangkapan ikan boleh berada di dalam kapal tersebut.

"Berapa besar kapal tersebut Prof", tanya si Danny, budak paling berpakaian skema dalam kelas.
"Sebesar KLIA", jawab Prof.
"Wow. Pernah singgah Malaysia ke?", tanya si gadis India paling sweet dalam kelas.
"Singapura sahaja. Malaysia, lautnya tak cukup dalam", Prof menjawab.

dan ketahuilah.... aku nak naik kapal itu sekali dalam hidup aku jadilah. Sebagaimana, buat pertama kali dalam hidup aku, aku pernah menjelajah KD Mahawangsa. dan, walaupun selepas itu, aku pernah naik KD Jebat gak. haha3

1 comment:

fiz mr.beloved said...

Fiz pun nak naik kapal tuh jgk..jd kelasi pn xpe asalkan dapat gaji lumayan..hehe

Related Posts with Thumbnails