09 December 2010

Bantu suami perbaiki kesalahan di ranjang

     Menurut Anas bin Malik r.a., Rasulullah SAW telah bersabda, “Jika seseorang antara kamu melakukan hubungan kelamin dengan isterinya, dia hendaklah bersungguh-sungguh. Apabila dia hendak menyelesaikan hajatnya itu (mencapai kepuasan) sedangkan isterinya belum sampai klimaksnya, maka janganlah dia tergesa-gesa (untuk menamatkan persetubuhan tersebut) sehingga hajat isterinya diselesaikan pula.” (Hadis riwayat al-Suyuthi di dalam Jami’ al-Saghir, hadis no: 549 dan al-Hafiz al-Haithami di dalam Majma’ al-Zawaid, hadis no: 7566)
   
     Oleh itu, para suami hendaklah menjaga perasaan isteri ketika berjimak dan melakukannya dengan niat agar kedua-dua belah pihak mencapai kenikmatan. Janganlah para suami hanya memikirkan kepuasan diri sendiri tanpa mempastikan isteri mereka juga sudah mencapai klimaks.

     Hal ini amat penting kerana jika seorang suami tidak perihatin terhadap permasalahan ini ia boleh menimbulkan kesan negatif seperti isteri membenci suaminya, melalaikan perintahnya ataupun menolak apabila diajak untuk berjimak dan sekiranya bersetuju pun ia tidak dilakukan dengan sepenuh kerelaan hati. Mungkin ada yang merasakan ini suatu perkara yang terlalu remeh untuk diperbincangkan. Tetapi, di dalam Islam berjimak adalah termasuk perkara yang boleh mendatangkan pahala.

     Demi kebaikan anda berdua, ubahlah sikap anda terhadap kehidupan seksual yang membosankan. Sekiranya suami tidak memahami kehendak isteri ketika berhubungan intim, maka bantu saja dirinya mengetahui apa yang anda perlukan tatkala bermesraan. Pastinya ia tidak disalah ertikan oleh suami, kerana lelaki memang kurang memahami secara terperinci apa yang diingini oleh wanita ketika di ranjang. Bantulah suami menghindari perkara-perkara yang kurang disenangi ketika hubungan seks berlangsung selain memperbaiki kesalahan yang mungkin kerap dilakukan oleh suami.

*baik punya cilok daripada inhealthbeauty*

No comments:

Related Posts with Thumbnails