16 September 2010

Pagi Raya yang hening...

10 September 2010

Pagi Raya yang hening...

(sumber : nafiz79.fotopages.com) 
selalu lupa nak ambil gambar rumah mak mertuaku

Jalan depan rumah mak mertua memang sentiasa sibuk. tepi jalan besar. tapi kalau hari raya bertambah-tambah la sibuknya. vrooom sana vrooom sini.

cuma yang lega, bapak-bapak lori tak lalu. lega! bunyi orang dok tembak bukit pun tak ada. kalau tak asyik fobia saja dengar bunyi nak letupkan bukit (dekat dengan kuari)

Acara wajib...
sesi banyak guna tisu dan lengan baju raya..dok 'cover' air mata dan hingus yang meleleh...hehehhe
solat sunat raya..
tapi agak lewat mula (kalau di Putrajaya..8.30 pagi sudah mula solat)
yang paling canggih imam & pengerusi masjid siap ceramah dulu dan bagi statistik sebelum mula solat. perghhh (bak kata adik iparku, mulut dia memang macam tue..stok setahun punya nak marah..dapat luahkan...hah, dia balun ceramah cukup-cukup la)intipati ceramah? lelaki malas nak belajar (ada statistik tau, berapa lelaki & perempuan), masalah sosial, derma etc.

Hujan di pagi raya....
boleh tahan lebatnya. jadi memang tak bergerak ke mana la....
aku?
makan...tengok tv...tidur..

2 comments:

GaDis CoMeL said...

makan, tengok tv, tido.


tak raya pun selalu buat camni kan. hehe.

nosembilanbelas said...

@gadis comel tambah satu lagi..ngadap komputer

Related Posts with Thumbnails