15 August 2011

Bonus 1/2 Bulan Gaji 2011

Kepada yang agak kurang berkeyakinan bahawa bonus yang kerajaan janji setengah bulan gaji (huhu, orang lain lagi banyak bonusnya), sila check akaun anda: sesungguh bonus itu telah masuk pada 15 hb Ogos 2011.


bonus nak buat apa?


1. sila bayar zakat fitrah; tak kira la dah kawen (encik suami yang akan bayarkan) ke yang belum kawen. bukan mahal pun.


2. tukar duit raya sekarang. jangan lupa minta dengan bank, sampul duit raya ye.. (lagi banyak korang bagi pada anak buah, lagi banyak Tuhan akan bagi semula pada korang. jadi, jangan kedekut. jangan lak, jumlah duit raya, boleh turun naik setiap. tetapkan berapa jumlahnya.


3. perbelanjaan untuk berhari raya. terutamanya duit dapur untuk juadah di hari raya. tolong jangan nak makan sedap sahaja tapi duit tak mahu hulur langsung. jangan pentingkan diri sendiri. bagi lebih a.ka.k extra bulan ini, tak kira la dah kawen atau belum. agak-agak tahun ini nak raya rumah mak mertua ke rumah mak sendiri ke, sila hulurkan wang "extra".


4. shopping baju raya. yang ini, kalau korang agak-agak kaya. boleh la, beli untuk keluarga terdekat. tapi lau kurang tu, sila beli untuk diri sendir je :D


wani - abang, jom g tukar duit raya hari ini. hemmm, utk mama, mak & ayah + daniel --> kita tukar stail tahun ini nak. auntie long kasik wang simpanan premium, ok x?

No comments:

Related Posts with Thumbnails