07 February 2011

Jalan-jalan Jumpa Astro

6 Februari 2011


Jalan-jalan pusing Teluk Muruh (ada papan tanda tulis Teluk Murok). hehe agak pelik juga namanya. Pusing habis sekeliling kampung. Daripada kawasan perumahan teres sehingga kawasan perkampungan nelayan.


Semuanya menuju ke arah betapa pesatnya membangun. hampir sebahagian besar rumah memiliki kuali astro. perghhh semuanya dah kaya rupa. tapi sayang seribu kali sayang, terlupa nak ambil gambar. ada dua buah rumah yang menjadi sebutan di bibir semalam. kedua-dua rumah tersebut di kawasan perkampungan nelayan. rumah A (saja kasik nama), kecil sungguh, rasanya ada besar saiz piawai ruang tamu dan ruang makan. atau dalam erti kata mudah, sebesar studio. tapi jangan tak tau, ada astrooooo.


rumah B (lagi kasik nama), tak tau nak kata apa, cermin tingkap kekisi ruang tamu, memang tak ada lagsung. hanya ditutup dengan langsir. rumah? macam nak tunggu masa menyembah ke bumi (ayat yang terbaik untuk digambarkan). tapi, rumah ada astroooooooo.

(sumber: kualalumpurcity.olx.com.my)

pentingnya astro dalam kehidupan ya. tak boleh hidup tanpanya.

*tak sangka masih ada lagi rumah yang teramat daif di Teluk Muruh. sedih rasanya, mana perginya, wakil rakyat kawasan ini. kenapa tiada bantuan dihulurkan?*

No comments:

Related Posts with Thumbnails