22 October 2010

Bajet 2010

apa kaitan bajet 2010 dengan aku?


  1. bonus ke? RM500  ----> kalau dua orang dah RM1000..ok la tue daripada tak ada langsung..cuma aku terkenang zaman Dr M. dia suka bagi bonus banyak...pasal nak bagi ekonomi Malaysia bergerak..tapi memang masa itu, ekonomi memang bergerak sungguh pasal bonus.hehe3
  2. modal insan---> bermakna ada biasiswa akan dikeluarkan...kalau KPM kasi keluarkan biasiswa, masyuk oooooo. korang tau berapa dia bagi elaun sara hidup untuk sebulan bagi sambung master dan PHD dalam negara RM900 tau... tak termasuk...kalau bawak anak2 & suami, tesis, alat tulis, sewa rumah, beli buku..nak pulak kalau pandai cari pensyarah yang banyak ada geran..lagi la penjimatan tahap berganda. duit gaji, guna macam selalu...duit biasiswa, simpan! buat macam abang ensem.
  3. menara 100 tingkat! - tolong la.. bukan semua orang dah naik menara KLCC atau menara KL tue... bangga hanya setakat mulut je. bukan boleh bagi penjimatan kepada rakyat...pendapat aku? tak payah! pembaziran sahaja (ini yang musykil dengan amanah saham 1 malaysia)
  4. tentera - tak sebut langsung..kesiannya
  5. permata negara? - banyak tue.....
ane - ini pendapat aku!

1 comment:

niesh™ said...

buat susah2 je buat menara 100 tingkat tu, tak payah je la kan. bgs dia guna duit utk buat menara tu ke arah benda yang lebih berfaedah .

Related Posts with Thumbnails