14 June 2010

kopitiam

i was thinking to eat and taste the very new-last-year-opened kopitiam at manjung.. everybody talked about it...
kak ct: what a great taste of nasi lemak..
en. nevi's friend : special coffee..

but my sister 'potong3' all my ideas to eat at that kopitiam...

my sister : awak, kopitiam yang halal ada dua je kat malaysia nie... 1. Pak Hailam Kopitiam dan 2. Jonker walk Kopitiam... yang lain lupakan sahaja la...

so, until now... i still have a gut and feeling to taste at that kopitiam... but when thinking of halal and haram ...hemmmm lupakan sajaaaa.

but i still see and saw a lot of malay still in ...eat... and out at that kopitiam...

hemm
halal and harammmm....

ane - ikut perintah-Nya

11 comments:

e5 said...

mencari yang halal itu sunnah....hehehe
salam ziarah..manjung ekkk?

anisalya said...

tu la...
kopitiam walau ada certificate halal...boleh caya ke?

ibuintan said...

betul tu... selagi ada peluang carilah yang halal, jangan ambil remeh benda yang akan menjadi darah daging kita....
selalu pesan pada anak2 selagi ada kedai melayu jgn masuk kedai .........

ibnu rashid said...

tenom kopitiam pun halal bah di kk sabah...dtg la minum kopi tenom. sedaaaaaaaaap

nosembilanbelas said...

e5 : emmm manjung le...kan tengah dok membangun nie.. macam2 kedai la ada

nosembilanbelas said...

tenom kopitiam...kalu dah terlajak sampai ke sabah...maybe boleh singgah.. gud suggestion.. TQ

nosembilanbelas said...

kalau tengok kat bandar puteri puchong...lagi laaamacam2 kopitiam ada... sampai dok terpk..halal ke nie.. blum lagi terbabas ke wangsa maju kaaa.. halal dan harammm.. TQ ibuintan

pak long said...

salam....
rasa seriau jugak minum kat situ....

nosembilanbelas said...

ntah la pak long... kan depa dah kata ari tue dlm tv.. kalau dah tau haram..jangan masuk..tapi biasa la hati teringin nak tauuu

AdminBPO said...

akak...ambik kopi radix..pahtu shake ngan air ais...boh ketul ais sikit...shake lagi..minum..sedap..kopitiam pun kalah...heehehehe...

nosembilanbelas said...

ye ke adminBPO..tak pernah try la gak... cadangan yg baik..akan dicuba

Related Posts with Thumbnails